Aşağıdaki dikkatsizlik semptomlarından altısı (ya da daha fazlası) en az 6 ay süreyle, uyumsuzluk doğurucu ve gelişim düzeyine göre aykırı bir derecede sürmüştür: |
Yok |
Hafif |
Çok |
Çoğu zaman dikkatini ayrıntılara veremez ya da okul ödevlerinde, işlerinde ya da diğer etkinliklerde dikkatsizce hatalar yapar . |
|
|
|
Çoğu zaman üzerine aldığı görevlerde ya da oynadığı etkinliklerde dikkati dağılır. |
|
|
|
Doğrudan kendisine konuşulduğunda çoğu zaman dinlemiyormuş gibi görünür . |
|
|
|
Çoğu zaman yönergeleri izlemez ve okul ödevlerini, ufak tefek işleri ya da işyerindeki görevlerini tamamlayamaz (karşıt olma bozukluğuna ya da yönergeleri anlamamaya bağlı değildir). |
|
|
|
Çoğu zaman üzerine aldığı görevleri ve etkinlikleri düzenlemekte zorluk çeker. |
|
|
|
Çoğu zaman sürekli mental çabayı gerektiren görevlerden kaçınır, bunları sevmez ya da bunlarda yer almaya karşı isteksizdir. |
|
|
|
Çoğu zaman dikkati dış uyaranlarla kolaylıkla dağılır . |
|
|
|
Günlük etkinliklerde çoğu zaman unutkandır. |
|
|
|
Çoğu zaman üzerine aldığı görevler ya da etkinlikler için gerekli olan şeyleri kaybeder „ (örn.. oyuncaklar, okul ödevleri, kalemler, kitaplar ya da araç-gereçler. |
|
|
|
|
|||
Aşağıdaki hiperaktivite - Dürtüsellik semptomlarından altısı (ya da daha fazlası) en az aftı ay sure İle uyumsuzluk doğurucu ve gelişim düzeyine göre aykırı bir derecede sürmüştür:
|
|
||
Çoğu zaman elleri ayakları kıpır kıpırdır ya da oturduğu yerde kıpırdanır |
|
|
|
Çoğu zaman sınıfta ya da oturması beklenen durumlarda oturduğu yerden kalkar, |
|
|
|
Çoğu zaman uygunsuz olan durumlarda koşuşturup durur ya da tırmanır (ergenlerde ya da erişkinlerde öznel huzursuzluk duyguları ile sınırlı olabilir) |
|
|
|
Çoğu zaman, sakin bir biçimde, boş zamanları geçirme etkinliklerine katılma ya da oyun |
|
|
|
Çoğu zaman hareket halindedir ya da bir motor tarafından sürülüyormuş gibi davranır |
|
|
|
Çoğu zaman çok konuşur |
|
|
|
Çoğu zaman sorulan soru tamamlanmadan önce cevabım yapıştırır |
|
|
|
Çoğu zaman sırasını beklemede güçlük çeker |
|
|
|